9 Mei 2012

Ada yang tak kena dengan Liga Super kita?

Seolah-olah ada yang tidak kena pada Liga Super Malaysia tahun ini apabila pasukan LIONS XII diberikan kelebihan sehingga empat perlawanan.Rasional FAM mempercepatkan perlawanan membabitkan pasukan Lions XII kerana pasukan tersebut perlu mengadakan perlawanan sebagai persediaan skuad bawah 22 tahun mereka.

Dari segi moral dan emosi ianya akan 'melemahkan' pasukan yang berada dibawah.Cuba lihat pasukan ditangga ketiga mengumpulkan 26 mata,manakala Lions XII mengumpul 39 mata hasil 19 perlawanan.Perbezaan mata adalah 13 mata dan jurang tersebut dilihat agak sukar untuk dipintas.

Jadi mana 'standard' liga kita apabila diberikan kelebihan perlawanan sehingga empat perlawanan.Ini mungkin adalah taktik dari pasukan Lions XII sendiri untuk memanupulasi kelemahan FAM tapi mujurlah Kelantan sedang mengekori rapat mereka.

p/s : Isu ini ditimbulkan oleh rakan-rakan CHAT dalam laungan kelatefc yang mempertikaikan keputusan FAM memberi kelonggaran kepda pasukan Lions XII.Menurut mereka tiada liga didunia ini yang memberikan sesuatu pasukan lebih dari tiga perlawanan dalam satu-satu masa.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Itulah akibatnya kalau persatuan di tadbir seperti harta mak bapak sendiri......

Tanpa Nama berkata...

fam ni x de otak ke

Tanpa Nama berkata...

berat...berat...sebeloh...

Tanpa Nama berkata...

2 lh jd nyer lau ada otak tapi xberfungsi dgn sempurna..