20 Sep 2010

Kelantan vs KL Plus...Kemenangan dicari


Kelantan bakal melayan kunjungan skuad lebuhraya Plus FC bimbingan Janos Krecska  dari Hungary.Tugas berat menanti Kelantan yang dikemudi oleh B.Sathianathan yang amat memerlukan kemenangan bagi memastikan tiket ke suku akhir Piala Malaysia dalam genggaman serta mengelakkan dari bertemu pasukan Selangor di suku akhir kelak.

Ketiadaan bek kental Kelantan S.Subramaniam digantung satu perlawanan gara-gara menerima dua kad kuning amat dirasai.Posisi beliau mungkin dgantikan oleh Rizal Fahmi yang dilihat kurang diberikan peluang untuk bermain dalam kesebelasan utama Kelantan walaupun bermain dengan cukup cemerlang.

Kelantan juga tidak dapat menurunkan Norfarhan yang cedera tetapi ianya tidak merungsingkan B.Sathianathan kerana beliau mempunyai banyak pilihan untuk menurunkan pengantinya bagi menewaskan bek kental Norhafiz serta Mohd Faizal dipintu gol KL Plus.

B.Sathianathan perlu membuat percaturan yang lebih bijak kerana aksi hambar dan kurang konsisten yang ditunjukkan oleh pemain-pemain dalam dua perlawanan lalu perlu diatasi segera jika berhasrat menunaikan impian mengapai Piala Malaysia.

Impian penyokong-penyokong Kelantan bukanlah omong-omong kosong kerana mereka begitu berharap Piala kebanggaan negara ini dapat dibawa ke negeri Cik Siti Wan Kembang.

Penyokong-penyokong Kelantan juga perlu memberikan sokongan serta komitmen yang berterusan kepada pasukan dan ingatan supaya tidak membekar mercun didalam stadium juga perlu dipatuhi kerana ianya akan merugikan KAFA.

Tiada ulasan: