16 Jul 2009

'Jangan biar perasaan hormat jejas rentak'


Indra tengah menjadi sandaran Malaysia untuk bertemu Manchester United 18 Julai ini

Indra dan rakan janji akan beri aksi terbaik untuk banggakan peminat

MENGIMBAU kembali nostalgia 2001, Indra Putra Mahyuddin masih teringatkan kembali kelibat Ryan Giggs dan Paul Scholes yang menyinari pasukan Manchester United ketika bertandang ke Malaysia dalam kunjungan terakhir gergasi Liga Perdana Inggeris (EPL) itu ke tanah air.

Kini dia bakal bertentang mata dengan Giggs dan Scholes sekali lagi dengan dua pemain itu adalah pemain yang masih tinggal daripada skuad kendalian Sir Alex Ferguson lapan tahun lalu itu dengan dirinya dan kapten kebangsaan, Norhafiz Zamani Misbah adalah tonggak yang masih kekal daripada barisan bimbingan Allan Harris ketika itu.

Pemain senior dalam skuad kendalian K Rajagobal itu, seakan tidak percaya diberi peluang berdepan juara EPL itu dan mengakui dirinya gugup ketika berdepan idolanya, David Beckham.

"Saya memang berasa gugup ketika, seakan tidak percaya dapat bermain dengan Manchester United.

"Antara pemain United masa itu yang masih kekal beraksi adalah Ryan Giggs dan Paul Scholes. Daripada skuad Malaysia itu, saya dan Norhafiz yang kekal.

"Niat saya ketika itu adalah untuk menukar jersi dengan Beckham tetapi hasrat saya tidak kesampaian kerana (kapten) Ahmad Shahrul Azhar yang berjaya berbuat demikian. Pemain diarahkan ke bilik persalinan selepas perlawanan," katanya yang turut mengakui meminati pasukan bergelar Red Devils itu.

Pengalaman meluas Indra - pemain tertua dalam skuad Malaysia bersama Norhafiz pada usia 27 tahun, jelas ditagih oleh skuad muda Rajagobal yang hanya dibarisi empat pemain senior pada kali ini.

Nasihatnya kepada rakan sepasukannya yang baru hendak bertatih di pentas antarabangsa, cukup mudah, jangan biarkan perasaan hormat menggunung berdepan United menjejaskan permainan di atas padang.

"Saya akui kita perlu menghormati United tetapi jangan biarkan perasaan hormat melampau menguasai diri sehingga menjejaskan permainan.

Ihsan:Bharian

Tiada ulasan: