11 Apr 2013

Gosip perpindahan pemain

Johor Darul Takzim dikhabarkan turut merisik Louis Saha.
Jendela perpindahan pemain kedua Liga Malaysia 2013 telah bermula dari 8 hingga 22 April.

Ini merupakan masa terbaik dan peluang terakhir buat jurulatih serta pasukan untuk mendapatkan khidmat pemain import. Sama ada pemain itu diimport dari negara lain atau berpindah dari pasukan lain, terserah kepada setiap pasukan.

Pasukan yang dikatakan paling mencuri perhatian dunia bola sepak tempatan ialah Johor Darul Takzim. Pasukan Harimau Selatan itu dikhabarkan sedang merisik beberapa pemain import ternama untuk di serap kedalam pasukan mereka. Milan Baros, David Trezeguet, Louis Saha dan Nicolas Anelka antara nama-nama yang disebut bakal melalui proses percubaan dan pemilihan.

Apa yang lebih menarik perhatian, Johor Darul Takzim juga dikhabarkan telah menawarkan kontrak RM 3.05 hingga RM 4.5 Juta setahun kepada penjaring terbanyak EURO 2004, Milan Baros. Selain dari itu, pasukan Harimau Selatan juga dikatakan telah menurunkan bekas pemain Olympiacos, Leonel Nunez pada aksi persahabatan antara Johor Darul Takzim menentang Johor FA pada selasa lalu. Desas desus menyatakan Nunez antara calon yang bakal menggantikan tempat Daniel Guiza sebagai penyerang.

Perpindahan pemain yang melibatkan pasukan Kelantan juga tidak kurang hebatnya. Walaupun Bojan Hodak belum mengumumkan siapakah pemain import yang bakal beraksi dalam saingan Liga Super, tetapi menurut beberapa “orang kuat” Kelantan, Bojan berkira-kira untuk meletakkan Dickson Nwakaeme dan Obinna Nwaneri. Dickson dikatakan bakal menggantikan tempat Keita Mandjou dan Obinna akan terus membantu memperkuatkan bahagian pertahanan pasukan Kelantan.

Pasukan Pahang juga dikhabarkan sedang mengintai beberapa pemain import. Nama-nama pemain seperti Damion Stewart dan Matias Suarez dikatakan berjaya mencuri hati pasukan Pahang untuk beraksi bersama mereka. Damion Stewart merupakan bekas pemain QPR dan juga pemain kebangsaan Jamaica. Sementara itu, Matias Suares pula merupakan pemain di bahagian serangan yang berasal dari Argentina.

Kedua pemain ini dikhabarkan akan mengikat kontrak bersama pasukan Pahang. Jika benar mereka bakal beraksi bersama Pahang, pastinya seluruh peminat pasukan Pahang mengharapakan yang mereka ini mampu untuk membantu Pahang kembali merebut tangga teratas liga.

Selain dari tu, Pasukan Perak juga antara pasukan yang dikatakan bakal menukar pemain import mereka. Perak juga antara pasukan yang bakal mendapatkan khidmat pemain import lain. Pemain pasukan Muangthong United Thailand, Paulo Rangel dikatakan menarik minat pasukan Perak dan bakal beraksi sebagai pemain pinjaman bersama pasukan tersebut.

Macam-macam cerita timbul mengenai perpindahan pemain ini. Ada yang lebih kepada spekulasi semata-mata, namun ada juga berita benar disampaikan. Jendela perpindahan pemain merupakan ruang paling sesuai untuk setiap pasukan mendapatkan khidmat pemain yang lebih baik untuk meningkatkan prestasi pasukan. Peluang ini perlu di manfaatkan dengan sebaiknya oleh setiap pasukan.

Stadium Astro

Tiada ulasan: