14 Sep 2010

Peminat Hampa...Tiket Habis

Perlawanan pembukaan Piala Malaysia 2010 diantara musuh seteru Kelantan iaitu Negeri Sembilan ternyata paling menarik perhatian kerana ribuan penyokong-penyokong Kelantan berpusu-pusu membanjiri perkarangan stadium bagi seawal jam 8 pagi lagi bagi membeli tiket-tiket perlawanan.

Tiket-tiket perlawanan yang dijanjikan akan dijual pada 10 pagi telah habis terutamanya tiket tempat duduk berbumbung seawal kaunter dibuka.Banyak persoalan timbul bagaimana tiket-tiket tersebut telah habis sedangkan pihak KAFA telah berjanji seperti yang diwar-warkan dalam media bahawa tiket-tiket perlawanan ini akan dijual pada hari perlawanan bermula jam 10 pagi.

Ramai peyokong-penyokong yang kecewa dan hampa kerana tidak dapat menyaksikan perlawanan ini kerana kehabisan tiket walaupun ianya disiarkan secara langsung oleh pihak Astro.

Mungkinkah episod sama masih berulang lagi iaitu 'ulat-ulat tiket' yang didalangi oleh orang dalam telah membeli tiket-tiket perlawanan dan akan menjual dengan harga berlipat kali ganda.Mahu tidak mahu peminat terpaksa membeli tiket tersebut kerana ingin memberikan sokongan padu kepada pasukan Kelantan.

Perkara ini perlu ditangani secara serius oleh pengurusan tertinggi KAFA kerana melibatkan sokongan penyokong-penyokong kerana jika dipandang remeh akan menyebabkan kemorosotan dari segi sokongan peminat dan seterusnya menjejaskan kantung KAFA.

Oleh itu kepada penyokong-penyokong setia Kelantan yang ingin menyaksikan perlawanan bolasepak diantara Kelantan dan Negeri Sembilan  malam ini dinasihatkan jangan membeli tiket dari ulat-ulat tiket...Biarkan mereka menanggung kerugian!!!

Tiada ulasan: