1 Jun 2010

Keputusan Perlawanan Kelantan vs Perak

Kelantan 2 - 0 Perak
Farhan (' 47), Hai O (' 90+3)

 Aksi mantap pemain-pemain Kelantan serta kesungguhan mereka tereserlah dalam perlawanan menentang Perak semalam.

Walaupun terdapat kepincangan dibahagian pertahanan akibat kehilangan pertahanan kental S.Subramaniam,Kelantan ternyata sukar ditembusi barisan penyerang Perak yang sentiasa diawasi gandingan Rizal Fahmi,Azizi Matt Rose,Farisham serta Daudsu.

Daudsu menunjukkan semangat luar biasa apabila sering mengucar kacirkan pertahanan Perak dengan larian-larian mengelirukan.Keupayaan beliau ternyata memikat hati penyokong-penyokong Kelantan tidak kira yang berada di stadium mahupun yang menonton siaran langsung yang disiarkan oleh pihak Astro.

Norfarhan meletakkan Kelantan didepan seawal minit kedua perlawanan dengan melepaskan rembatan kencang menewaskan kecemerlangan penjaga gol Perak sebelum ini yang banyak menafikan peluang Kelantan.Gol tersebut berpunca dari lorongan Daudsu kepada Norfarhan yang seterusnya melepaskan rembatan padu ke sebelah kiri pintu gol Perak.

Malang menimpa Che Hishammudin apabila beliau yang baru dimasukkan dengan mengantikan Badri Radzi tercedera.Beliau yang baru berada tidak sampai lima saat diatas padang diasak oleh pemain Perak dan terjatuh menyebabkan beliau mengalami patah tangan dan bahu.Kelantan terpaksa bermain 10 orang untuk 10 minit terakhir ekoran kecederaan yang dialami oleh Che Hishamuddin.

Kita berharap kecederaan beliau tidak serius dan memungkinkanya untuk beraksi sekurang-kurangnya untuk kempen Piala Malaysia nanti.

Setelah menjaringkan gol pertama Kelantan dilihat memperlahankan tempo permainan sehinggakan perlawanan dilihat cukup membosankan dan membuka ruang kepada pemain Perak untuk mendapatkan gol.

Mujurlah benteng pertahanan Kelantan dapat mematahkan serta dapat mengawal setiap pergerakan pemain-pemain Perak.

Secara keseluruhan penonton agak berpuashati walaupun gol kedua jaringan Hai-O agak lewat menyusul kerana prestasi pemain-pemain Kelantan dilihat semakin meningkat berbanding sebelum ini terutamanya Akmal Rizal,BAdri Radzi,DAudsu serta kapten pasukan Indra Putra.

Liga akan berehat panjang untuk memberi laluan kepada Piala Dunia dan Kelantan akan menyambung perjuangan dengan berdepan tugas getir bertemu dengan pasukan Selangor pada julai nanti yang bakal menentukan halatuju liga dan siapa yang lebih berkuasa Kelantan ataupun Selangor.

Kredit:Daudsu,Indra Putra,Azizi Matt Rose,Rizal Fahmi,Farisham

Kesebelasan Utama:Khairul FAhmi,Rizal Fahmi,Mohd Daudsu Jamaludin,Azizi Matt Rose,Mohd Farisham Ismail,Mohd Daudsu Jamaludin,Mohd BadhriMohd Radzi(Che Hishammuddin) ,Mohd Shakir Shaari(Khairan Eroza Razali),Indra Putra Mahayuddin,Norshahrul Idlan Talaha,Mohd Nor Farhan Muhammad,Akmal Rizal Rakhli(Hairuddin Omar).

Tiada ulasan: