3 Mac 2010

Perlawanan persahabatan antarabangsa

Kelantan vs Balestier Khalsa FC-S'pore

Tempat : Stadium Sultan Muhammad ke-IV
Tarikh : 03 Mac 2010
Masa : 8.45 mlm

Tiket : RM 10-Astaka
           RM 5 - Terbuka

Perlawanan persahabatan yang boleh dianggap sedikit mencabar kepada pasukan Kelantan jika Balestier Khalsa FC menurunkan kesebelasan utama mereka serta menurunkan sepenuhnya skuad yang beraksi dalam liga utama singapore.

Dibarisi pemain-pemain import sudah pasti memberikan kelebihan kepada Balestier FC yang menghuni tangga kesebelas dalam liga singapura. Rekod dalam liga Singapura agak mengecewakan bagi Balestier FC kerana menghuni tangga tercorot serta sudah tersingkir dari merebut piala Singapura tetapi kekuatan pasukan ini tidak boleh dipandang ringan oleh Kelantan.

Perlawanan ini boleh dijadikan kayu pengukur kekuatan sebenar semua posisi Kelantan terutama barisan pertahanan yang cukup kental tidak kiralah dibarisi oleh gabungan pemain bintang dan pemain kelahiran Kelantan sendiri.

Dalam perlawanan persahabatan menentang Padang Fc tempohari ternyata Kelantan bukanlah lawan sebenar untuk pasukan tersebut kerana Padang FC rata-rata dibarisi oleh pemain-pemain muda cuma kesungguhan dan keringat mereka yang mampu bersaing dengan pemain-pemain bintang Kelantan.

Malangnya skuad bintang Kelantan tidak mampu untuk menembusi benteng ampuh anak-anak muda dari Padang Fc ini.Mujurlah Nizab Ayub dan Wan Zaman dapat menjaringkan gol untuk Kelantan diminit-minit terakhir perlawanan.Jika perlawanan tersebut berkesudahan seri sudah pasti Kelantan sememangnya layak digelat pakar seri tahun ini.

Oleh itu tunjukkanlah kekuatan sebenar The Red Warriors kepada peminat-peminat setia malam ini dengan menumpaskan Balestier Fc malam ini dan jadikan ia pembakar semangat untuk mengharungi liga super sekarang yang di dominasi Selangor dan jadikan perlawanan dengan Selangor 12 Mac ini sebagai penanda kebangkitan Kelantan dengan menumpaskan Red Giant dihadapan penyokong sendiri.

Tiada ulasan: