17 Dis 2009

Red Warriors janji permainan mantap

KOTA BHARU - Setelah hampir dua bulan menyepi tanpa perlawanan bola sepak kini peminat dan penyokong setia pasukan ‘The Red Warriors’ bakal disajikan dengan empat perlawanan persahabatan Disember ini.

Kesepian peminat dan penyokong pasukan Kelan-tan bakal terubat dengan persembahan menarik yang bakal diadakan di Stadium Sultan Muhammad Ke-IV bermula pada 23 Disember hingga 2 Januari akan datang.

Pada 23 Disember, pasukan Kelantan bakal bertemu dengan pasukan T-Team dan pada 26 Disember pula Kelantan bakal bertemu dengan pasukan daripada negara jiran iaitu pasukan Thai daripada Naratiwat.

Manakala pada 30 Disember, Kelantan bakal bertemu pasukan Felda dan pada 2 Januari tahun hadapan pasukan itu ba-kal bertemu pasukan Kelab Bola Sepak Universiti Sains Malaysia (USM) Pulau Pi-nang.

Penolong Setiausaha Ka-fa, Arif Hassan berkata, sebagai persediaan awal musim 2010 selain latihan awal pihak pengurusan Kafa turut mengaturkan empat perlawanan persahabatan.

“Pihak pengurusan Kafa telah mengaturkan empat perlawanan persahabatan dengan tiga pasukan tempatan iaitu T-Team, Felda dan Kelab Bola Sepak USM Pulau Pinang manakala satu lagi perlawanan Kelantan bakal bertemu dengan pasukan Narathiwat.

“Keempat perlawanan ini akan berlangsung di Stadium Sultan Muhammad Ke-IV pada jam 8 malam dan kesemua peminat bola sepak Kelantan dijemput hadir memberikan sokongan beramai-ramai,” katanya ketika dihubungi :Sinar Harian.:

Melihat sokongan peminat akhir-akhir ini, pasukan Kelantan di jangka bakal mempamerkan aksi yang lebih menarik dan mendebarkan lebih-lebih lagi dengan adanya bantuan daripada beberapa pemain baru.

“Peminat bola sepak bakal terhibur dengan persembahan daripada pasukan Kelantan malah pasukan lawan turut akan memberikan cabaran dan saingan yang sengit dan sekiranya Kijang menang mestilah lebih menggembirakan.

“Lagipun hampir dua bulan negeri Kelantan sepi tanpa sebarang perlawanan bola sepak dan ini lah masanya untuk melihat sejauh mana kebolehan dan perkembangan pasukan ini setelah kekuatan pasukan bertambah,” katanya. -SinarHarian

Tiada ulasan: