27 Dis 2009

Keputusan perlawanan persahabatan kelima

Kelantan 0 vs Narathiwat Fc 0

Jumlah Penonton : 12000 orang
Harga tiket        :Astaka RM10 / Terbuka RM 5
Barisan pemain-pemain Kelantan tidak menunjukkan prestasi yang sebenar dalam perlawanan ini yang ternyata membosankan dengan gerakan-gerakan tidak tersusun yang mudah dipatahkan oleh pertahanan Narathiwat FC.

Kehadiran Akmal Rizal dibantu Hairuddin Omar gagal menterjemahkan permainan yang menarik untuk pasukan Kelantan.Akmal dilihat gagal menyudahkan peluang keemasan yang terhidang dan tidak mampu menjaringkan gol walaupun pintu gol telah terbuka luas.

Sathianatahan perlu mencorak percaturan baru kerana  strategi beliau pada perlawanan ini gagal difahami dan di turuti pemain-pemain yang bermain ala kampung dan membosankan.

Kelantan bernasib baik kerana mempunyai pertahanan yang kuat diketuai Azizi yang bertindak cemerlang sepanjang perlawanan persahabatan yang diadakan cuma yang merungsingkan prestasi penjaga gol baru Kelantan iaitu Syed Adney yang nampak bermain 'ala kadar' dan tidak mempamerkan kesungguhan dalam perlawanan persahabatan ini.

Pujian harus diberikan kerana Sathia berani 'mencorak' kembali pasukan Kelantan dengan membiasakan pemain-pemain bermain dalam semua posisi dan dengan cara ini beliau mungkin dapat melihat kelebihan pemain-pemain yang ada untuk diletakkan diposisi yang sebenar.

Tiada ulasan: