22 Dis 2009

Harimau Muda perlu ke liga Super

Sukan Sea Laos telah melabuhkan tirai dan skuad bawah 23 Tahun telah menunaikan janji mereka untuk membawa pulang pingat emas setelah kali terakhir berjaya dimenangi 20 tahun lepas.

Apa yang menjadi perbualan sekarang mengapa anak didik K.Rajagopal tidak dinaikkan pangkat ke liga super seperti yang diwar-warkan sebaliknya FAM memutuskan untuk menaikkan Pahang yang untuk pertama kalinya telah turun ke liga perdana.

Tindakan FAM tersebut adalah tidak rasional kerana seolah-olah sedang berusaha untuk menyelamatkan Pahang yang ternyata tidak dapat menyaingi persaingan dalam liga super.

Jika skuad K.Rajagopal tidak dinaikkan ke liga Super aksi mereka pasti akan berada di takuk yang lama dan tidak diberi peluang untuk menentang pasukan gergasi liga super seprti Kelantan,N.Sembilan dan Selangor.

Ini amat merugikan pemain-pemain kerana pengalaman beraksi dalam perlawanan penting boleh 'mendewasakan' permainanan mereka.

K.Rajagopal sudah pasti akan kecewa dengan tindakan FAM ini tetapi apakan daya jika beliau bersuara sudah pasti FAM akan mengambil tindakan seperti yang terjadi kepada jurulatih-jurulatih terdahulu.

Walaupun tidak dinaikkan ke liga super apa yang diharapkan skuad Harimau Muda dapat mengekalkan permainan dan tahniah diucapkan kerana berjaya merealisasikan impian hampir 27 juta rakyat Malaysia dan mereka seharusnya diberikan ganjaran yang sewajarnya.

p/s:K.Rajagobal rasanyan boleh dipertimbangkan untuk mendapat gelaran Datuk

Tiada ulasan: