16 Nov 2009

Polis Kelantan sedia bantu

POLIS Kelantan sedia bekerjasama dengan Polis Kuala Lumpur untuk menjejak penyokong Kelantan yang mencetuskan keganasan pada perlawanan akhir Piala Malaysia di Bukit Jalil pada 7 November lalu.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata, pihaknya kini sedang menunggu maklumat lengkap mengenai suspek yang terlibat.

Menurutnya, sehingga kini pihaknya belum menerima sebarang maklu- mat atau pun gambar penyokong yang dikenal pasti mencetuskan kekalutan.

"Ketua Polis Kuala Lumpur memberitahu, mereka kini dalam proses mengenal pasti serta mengumpul maklumat mereka yang terlibat melalui pemantauan kamera litar tertutup dan sebagainya.

"Sebaik semuanya selesai, Polis Kelantan akan membantu bertindak menjejak suspek-suspek tersebut sehingga berjaya dibawa ke muka pengadilan," katanya ketika ditemui semalam.

Tambahnya, pihaknya bersedia memberi komitmen sepenuhnya untuk membantu Polis Kuala Lumpur mengesan mereka yang terlibat ter- utama mereka yang berada di negeri ini.

Abdul Rahim sebelum itu menyempurnakan majlis pemakaian pangkat dan penyampaian sijil pelantikan pegawai kehormat Kor Sukarelawan Polis Siswa/Siswi (SUKSIS) Universiti Malaysia Kelantan (UMK) di Ibu Peja- bat Polis Kontinjen Kelantan di Kota Bharu semalam.

Tiada ulasan: