28 Sep 2009

Penyokong Pulau Pinang juga tidak beradab!!!

Itulah gambaran yang boleh di labelkan kepada segelintir penyokong-penyokong pasukan bolasepak Pulau Pinang yang cuba mencetuskan pergaduhan diantara penyokong-penyokong Kelantan pada perlawanan pembukaan piala malaysia sabtu lepas.

Tindakan penyokong Pulau Pinang yang bertindak membaling objek kearah penyokong Kelantan kerana tidak puashati ekoran pengadil memberikan penalti kepada Kelantan adalah dikesali dan selepas keputusan pengadil tersebut mereka menunjukkan ketidakpuasan dengan cuba menyerang penyokong Kelantan yang berada ditengah-tengah penyokong Pulau Pinang.

FAM sepatutnya menyiasat perkara tersebut dan mengambil tindakan yang sewajarnya,penyokong-penyokong pasukan lain perlu juga 'dididik' seperti penyokong Kelantan yang telah menerima keputusan FAM dengan hati yang terbuka akibat rusuhan yang dilakukan tempohari oleh segelintir penyokong-penyokong Kelantan yang tidak bertamadun.

Tahniah kepada penyokong-penyokong Kelantan yang sanggup memberikan sokongan padu kepada pasukan kelantan walaupun berada ditengah-tengah kelompok penyokong lain dan sememangnya mengetahui tindakan yang bakal berlaku jika berlaku pergaduhan.

Cuba kita jejaki penyokong negeri mana yang sanggup berbuat demikian di Malaysia ini,hanya penyokong Kelantan yang sanggup dan berani menyatakan sokongan walaupun berada di negeri orang.Semangat waja ini hanya ada pada penyokong bolasepak kelantan.

Syabas!!!Penyokong Pulau Pinang dijemput untuk 'memeriahkan' kempen Piala Malaysia pada perlawanan akan datang...Kami penyokong TheRedWArriors menanti kunjungan anda.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jangan sombong.

haria penang haria!