20 Jul 2009

Malaysia perlu pertahan maruah...

Perlawanan ulangan Malaysia menjanjikan saingan sengit dari Manchester united yang tidak menduga kita mampu membolosi gawang mereka sebanyak 2 kali.

Kesilapan tersebut sudah pasti mahu di tebus oleh Van Der Sar dan Ben Foster.Kelalaian mereka membolehkan Amri Yahyah menjaringkan 2 gol berharga Malaysia.

Perlawanan sabtu lepas bukanlah aksi sebenar yang dipertontonkan oleh pasukan kendalian Alex Ferguson yang tidak menyangka Malaysia mampu beraksi cemerlang.

Jika MU mempamerkan aksi sebenar sudah tentu Malaysia akan di belasah teruk jika terus mempamerkan aksi seperti perlawanan pertama.

K.Rajagopal perlu memikirkn bagaimana untuk mengurangkan gol yang bakal di jaringkan oleh pemain-pemain MU seperti Rooney,Nani dan Owen yang ternyata menjadi duri dalam daging kepada Malaysia.

Tumpuan harus diberikan pada pertahanan dan bahagian serangan hanyalan sebagai pelengkap permainan kerana MU sudah tentu akan mengasak Malaysia dan mencipta seberapa banyak gol bagi 'menebus' malu kerana melepaskan dua gol kepada Malaysia.

Harapan dari penyokong Malaysia agar pemain-pemain dapat mepamerkan aksi semantap mungkin dan berjuang bermati-matian agar maruah dapat dipertahankan dan tidak mengalami kekalahan teruk.

Tiada ulasan: