28 Jul 2009

FAM rombak liga lagi!!! Apa rasionalnya?

Semangat penyokong fanatik Kelantan tiada tandingan

Setelah mengharungi liga super 2009 yang di warnai dengan pelbagai kontroversi kini FAM sekali lagi beria-ria untuk menukar format liga.

Entah format apa yang akan di gunapakai oleh FAM kita tak pasti.Desas desus mengatakan hanya pasukan yang ‘kaya’ sahaja boleh beraksi dalam liga M musim depan.

Istilah ‘kaya’ atau kewangan stabil yang dimaksudkan oleh FAM itu agak kabur kerana kita semua maklum di Malaysia hanya pasukan negeri sahaja yang mampu menarik penonton datang ke stadium.

Dengan semangat kenegerian sahaja dapat merancakkan bolasepak di negara kita.Lihat sahaja pasukan liga super Kelantan,Perlawanan yang diadakan di stadium Sultan Muhammad keIV berjaya menarik ribuan penonton.

Perlawanan diantara Kelantan menentang Kedah baru-baru ini mampu menarik hampir 25000 orang,bayangkan berapa keuntungan yang KAFA perolehi dari perlawanan tersebut.

Jika dibandingkan dengan pasukan kelab sudah pasti tidak mampu untuk menarik jumlah penonton yang sebegitu ramai.Fam sepatutnya menyedari perkara ini dari awal lagi dan tidak memperjudikan liga M kita seperti sarkas yang boleh diubah kemana-mana venue yang dikehendaki.!!!

bersambung…

Tiada ulasan: