30 Jun 2009

Misi pertahan maruah

Pertembungan dramatik sekali lagi akan dipertontonkan antara Kelantan dengan Terengganu malam ini.Tugas getir menanti anak didik bekas pemain liga perdana inggeris iaitu Peter James Butler.

Terengganu pastinya mahu melakar kempen kemenangan setelah mencipta 3 kemenangan berturut-turut sebelum ini dan dapat membenam Kelantan adalah bonus kerana Kelantan telah membuktikan kejaguhan apabila telah mencipta 5 kemenangan berturut-turut tanpa dibolosi.

Percaturan serta strategi ampuh amat penting untuk menghadapi Terengganu kerana mereka mempunyai pemain-pemain berkaliber seperti pemain tengah yang sedang meningkat naik ketka ini iaitu Ismail faruqi serta pemain serba boleh Muhd Ashaari.

Terengganu juga mempunyai penyerang berbahaya kelahiran Kelantan iaitu Azlan Ismail serta di bantu Abdul Manaf yang sudah membuktikan mereka adalah pemain berbisa yang perlu di kawal oleh benteng Kelantan yang di terajui oleh Farisham serta di bantu oleh Azlan serta Ropi.

Harapan Kelantan sekali lagi di sandarkan kepada penyerang profilik Kelantan iaitu Indra Putra yang mengantikan Mohamadou Mustapha yang telah membuktikan bahawa beliau masih berbisa dan mampu mencipta jaringan.Hatrik yang di cipta ketika menentang Perak sudah membuktikan siapa sebenarnya Indra.

Kelantan sememangnya amat bertuah kerana mempunyai bakat-bakat pelapis seperti Zamri serta Hanif dan terbaru dengan kemasukan pemain Ailif Fahmi mampu memberikan impak yang besar kerana beliau adalah seorang pemain yang lincah serta mempunyai skil permainan menarik serta mampu bergandingan dengan Indra Putra serta Norfarhan dibarisan serangan.

Maka tidak hairanlah jika suatu hari nanti anak kepada jurulatih bawah 14 tahun ini menjadi sebutan dikalangan peminat setia Kelantan.

Apa yang di harapkan  adalah Kapten Kelantan,Badri Radzi mampu melaksanakan tugas yang di pikul serta dapat berfungsi dengan baik seperti ketika menentang Perak tempohari.

Jika Badri mampu berfungsi dengan baik serta mandapat bantuan dari rakan tidak mustahil Terengganu bakal di tumbangkan malam ini.

Ayuh peminat setia Red Warriors kita berikan sokongan kepada pasukan kesayangan kita.Perjalanan 2 jam dari Kota bharu berbaloi jika mampu memberikan semangat buat pasukan yang bermatian berjuang demi mempertahankan maruah Kelantan.

Barisan kemungkinan:-

Shahrizan,Farisham,Ropi,Azlan,Zamri,Eziee,Badri Radzi,Khairan,Indra Putra,Norfarhan,Khalid

Tiada ulasan: