21 Mei 2009

Tarik diri : Keputusan paling sukar tapi wajar

Setelah mengalami empat kekalahan berturut-turut selepas perlawanan Piala Fa yang turut menemui kegagalan pengurusan kelantan perlu berfikir panjang samaada ingin meneruskan baki liga super atau ‘memberikan kemenangan percuma’ kepada pasukan-pasukan lain.

Presiden KAFA menyatakan bayangan Kelantan akan menarik diri dari liga super tahun ini jika keadaan berterusan,satu tindakan yang bijak kerana KAFA tidak perlu menanggung hutang pembayaran gaji pemain yang semestinya akan membawa masalah yang lebih besar seperti tahun-tahun lepas.

Ini bukanlah satu ugutan kepada badan induk bolasepak Malaysia iaitu FAM tetapi hakikat sebenar yang terpaksa ditanggung oleh mana-mana persatuan bolasepak dunia apabila kantung mereka disekat dengan tidak membenarkan perlawanan diadakan di gelanggang sendiri.

FAM adalah badan bolasepak yang telah lama ditubuhkan untuk memajukan bolasepak tetapi sejak akhir-akhir ini banyak keputusan yang dibuat oleh FAM tidak menunjukan kematangan badan induk tersebut dan ternyata berat sebelah serta tidak profesional.

Kita bukanya hendak menyalahkan FAM seratus peratus tapi hukuman yang dikenakan agak berat seolah-olah ingin membunuh kerjaya pemain-pemain Kelantan serta pihak pengurusan KAFA.

Pengantungan hingga akhir musim adalah tindakan yang amat berat dan tidak boleh diterima oleh rata-rata peminat setia Red Warriors.

Kita menyedari kesalahan penyokong Kelantan yang merusuh dengan membakar kenderaan Polis dan awam adalah jenayah berat tetapi tindakan tersebut bukanlah di lakukan oleh peminat-peminat setia Kelantan tetapi segelintir golongan yang memang tidak bertamadun serta tidak sayangkan bolasepak Kelantan.

rusuhan121

Kenderaan polis yang dibakar segelintir penyokong kelantan yang tidak bertamadun

Oleh itu sebelum apa yang lebih parah menimpa pasukan Kelantan tindakan Tan Sri Annuar Musa membayangkan The Red Warriors akan menarik diri dari baki liga super tahun ini adalah wajar walaupun sukar untuk di lakukan.

Kepada peminat setia Kelantan kita berundur bukan berti kita pengecut kita berundur kerana kita tidak diperlakukan seadil-adilnya…

The Red warriors

1 ulasan:

myviSE896 berkata...

Tak merasa la nak tgk bola lagih...kelate tok main, off terus pd liga tempatan...FAM x profesional