7 Dis 2010

Indra, Farhan, Azizi sah bersama T-Team

Oleh Malik Muhamad
sukan@hmetro.com.my


BEKAS tonggak Kelantan, Indra Putra Mahyuddin, Nor Farhan Muhamad dan Azizi Mat Rose sah bersama skuad T-Team pada saingan musim depan selepas menandatangani kontrak bersama pasukan itu sebaik kontrak mereka dengan skuad The Red Warriors tamat musim ini.
Jurulatih baru T-Team, Yunus Alif berkata, tiga pemain berkenaan berada di Kuala Terengganu dan mula menjalani latihan sejak beberapa hari lalu.

“Kini tidak timbul lagi desas-desus mengaitkan tiga pemain itu dengan skuad lama.
“Selain itu, penyertaan mereka sudah dimaklumkan kepada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) dan hal ini sudah selesai dan tiga bekas ayam tambatan Kelantan itu kini sah bermain untuk T-Team musim depan,” katanya.

Sebelum ini, tiga pemain itu yang membantu skuad The Red Warriors menjulang Piala Malaysia buat pertama kali dalam sejarah, dikhabarkan kekal bersama skuad Kelantan bersama Akmal Rizal Ahmad Rakhli dan Hairuddin Omar.

Bagaimanapun, mereka memilih T-Team untuk beraksi musim depan manakala Hairuddin memilih Negeri Sembilan dan Akmal Rizal bersama skuad Perak.

Yunus yang pernah menjulang Kasut Emas pada 1984 ketika bersama Pahang berkata, kehadiran tiga pemain yang beraksi di posisi pertahanan, tengah dan serangan bakal memperkuat T-Team yang berhasrat menjulang kejuaraan Liga Super.

Selain itu, Yunus berkata, Nor Farhan yang berasal dari Bukit Payong, Kuala Terengganu, bakal menjadi penggempur berbisa sambil dibantu Indra Putra di posisi tengah selain ketenangan Azizi menjadi tonggak di bahagian pertahanan.

“Saya yakin tiga pemain itu bakal menjadi tonik berharga buat pasukan,” katanya.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

parok nise lah tigo org tue..tapi tak po..gilah kalu nak gi gak...harap pemain lain jage besikap supo tigo tuh..teruskan pejuange 2011 pulok..

Tanpa Nama berkata...

biarlah demo nok gi.. kito duk ngutuk ni untung gapo gak.. :)

Tanpa Nama berkata...

gi tu gi jugok... tp biar kafa mitok bayaran pelepase dr t-team.. bulih jugok wat byr gaji player kito hok lain..