24 Okt 2010

Sathia mangsa kejayaan Kelantan

Salahnya tidaklah sebesar mana...tetapi di hukum gantung 6 bulan.Wajarkah keputusan FAM ini disebalik kemuncak Piala Malaysia.

Tindakan FAM ini seolah-olah ingin 'membunuh' semangat penyokong-penyokong serta pemain yang sedang bernafsu melayari kemuncak saingan Piala Malaysia

Kami penyokong Kelantan tidak sedikitpun gentar dan tercabar dengan keputusan diluar jangkaan ini.Malah kami lebih bernafsu dan berjanji akan memenuhkan setiap inci ruang Stadium Bukit Jalil yang boleh menempatkan hampir 100 ribu orang.

Majoriti peminat-peminat bolasepak tidak bersetuju dengan tindakan FAM ini yang dilakukan tidak kena pada masanya yang seolah-olah ingin menghentikan kerancakan luarbiasa Piala Malaysia dari penyokong-penyokong Kelantan.

Ramai wartawan sukan tanahair termasuklah penulis sukan Christoper Raj juga tidak bersetuju dengan tindakan terburu-buru FAM ini yang boleh merosakkan kerancakan Piala Malaysia.

Mungkin ada yang cemburu dengan kejayaan Kelantan ini sehingga menjadikan jurulatih Kelantan B.Sathianathan sebagai mangsa.

Jika disorot kembali aksi liga dan Piala Malaysia tahun ini banyak kesalahan yang dilakukan oleh penyokong dan pegawai serta pemain lain tetapi mengapakan Kelantan didahulukan manakala negeri lain dikemudiankan?adakah elemen pilih kasih juga wujud dalam menentukan hukuman?atau negeri lain tidak mempunyai sumber kewangan untuk membayar denda?lihat keputusan yang melibatkan Selangor dan Kelantan tempohari...adilkah keputusan FAM ini.

Apa yang diharapkan selepas ini FAM dapat memberikan keadilan kepada semua pihak dan janganlah pilih kasih dalam menentukan hukuman.Jadikanlah insiden ini sebagai pengajaran dan janganlah rosakkan kemeriahan bolasepak negara kita.

Tiada ulasan: