5 Sep 2010

Saingan sengit menanti Kelantan

KOTA BHARU – Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Tan Sri Annuar Musa mengingatkan kepada kesemua pemain Kelantan untuk terus mengekalkan tahap kecergasan yang tinggi, bagi mengharungi saingan sengit dalam kempen Piala Malaysia yang akan bermula tidak lama lagi.

“Saingan Piala Malaysia cukup sengit kerana terpaksa dihabiskan dalam tempoh tidak sampai dua bulan. Justeru, semua pemain dituntut mengambil langkah sewajarnya mengekalkan tahap kecergasan masing-masing.

“Mereka harus mengekalkan kekuatan stamina dan saya difahamkan pihak pengurusan menyediakan ‘supper’ atau makan malam untuk tengah malam kepada pemain sejurus latihan berakhir setiap malam,” katanya dalam sidang akhbar pada majlis pemberian bonus kepada pemain bola sepak Kelantan baru-baru ini.

Annuar berkata, kegagalan menjuarai Liga Super dan Piala FA musim ini merupakan satu tamparan yang cukup hebat buat pasukan The Red Warriors, justeru beliau menuntut kebangkitan aksi pemain Kelantan dalam saingan Piala Malaysia musim ini.

Katanya, perlawanan pertama menentang Negeri Sembilan merupakan satu perlawanan yang cukup penting, sebab itu para pemain hanya diberi cuti rehat yang singkat pada perayaan ini.

“Kelantan harus menjadi pasukan yang agresif dalam saingan kali ini. Kita perlu menjaringkan gol seberapa banyak yang mungkin dan sudah pasti kita mengharapkan sentuhan penyudah yang terbaik dalam saingan kali ini,” katanya.

Sementara itu, dalam majlis yang sama, Kafa turut memperkenalkan bekas pemain Perlis musim ini, K Soley yang bakal menyarung jersi The Red Warriors pada musim depan.

Annuar berkata, pada musim lepas lagi mereka pernah berunding dengan K Soley, tetapi memandangkan beliau masih mempunyai kontrak bersama dengan Perlis, maka Kafa terpaksa mematuhi perkara tersebut.

“Beliau berminat untuk bermain dengan Kelantan sejak musim lepas lagi. Apabila kontraknya tamat bulan Julai lalu, beliau serba salah untuk bersama dengan Perlis kerana terpaksa menandatangani kontrak yang baru sedangkan minatnya adalah bersama dengan Kelantan.

“Sedangkan kita pula masih terlalu awal untuk mendapatkan khidmat beliau, kita kena bayar gaji sahaja tanpa bermain. Mengambil kira kedua-dua faktor, maka beliau turut bersetuju untuk menyertai latihan awal.

“Malah pada tahun ini sebaik sahaja Piala Malaysia berakhir, kita akan akan terus menjalani pra musim bagi persiapan tahun depan. Jadi elok bagi beliau terus menjalani latihan bersama dengan Kelantan,” katanya.

Bekas pemain tengah Perlis yang mengikat kontrak selama dua tahun itu, dijangka memulakan latihan pertamanya bersama skuad Kelantan pada 15 September ini. - Sinar Harian

Tiada ulasan: