18 Jan 2010

Pemain Kelantan diberi amaran


KOTA BHARU - Ketua Jurulatih Kelantan, B. Sathianathan mengeluarkan amaran keras kepada barisan bintangnya yang menerajui posisi serangan skuad Kelantan agar lebih tajam dipintu gol, atau bakal disingkirkan daripada kesebelasan utamanya.

Beliau yang kecewa dengan persembahan anak buahnya ketika menentang Perlis kelmarin menuntut barisan pemainya agar kembali ke landasan sebenar.

"Walaupun kita menguasai hampir keseluruhan pemainan, namun setiap peluang yang terhidang gagal disudahkan oleh barisan serangan.

"Saya mengingatkan kepada semua pemain, jika mahu terus berada dalam kesebelasan utama perlulah meningkatkan prestasi, jika tidak mereka akan digugurkan dari senarai itu," katanya ketika dihubungi, semalam.

Musim ini menyaksikan Kelantan terperksa menyediakan peruntukan yang besar bagi mendapatkan beberapa penyerang utama yang telah mencipta nama dalam kancah bola sepak tempatan, dalam usaha memenuhi impian memburu kejuaraan.

Pemain-pemain itu termasuklah Hairuddin Omar (T-Team); bekas penyerang kebangsaan, Akmal Rizal Ahmad Rakli (KM Naza) dan Nor Shahrul Idlan, yang juga peledak sensasi skuad bawah 23 tahun negara.

Kemasukan barisan baru ini dilihat mampu menambah sengat serangan Kelantan, yang sudah memiliki penyerang terbilang seperti Indra Putra dan Che Hisamuddin Hassan.

Tiada ulasan: