25 Jan 2010

Kelantan tagih khidmat Syed Adney


Setelah menunjukkan prestasi cemerlang dalam 3 perlawanan sebelum ini iaitu ketika menentang Terengganu,Perlis dan Johor reputasi penjaga gol utama Kelantan Syed Adney sedikit tercalar kerana melepaskan gol 'kurang cerdik' semasa menentang kedah.

Beliau yang sememangnya terkenal dengan sikap 'slow motionnya' perlu merubah perwatakannya jika ingin terus menyumbangkan bakti kepada pasukan Kelantan.

Syed Adney juga dilihat diatas padang kurang 'bersuara' serta beraksi bersahaja dan seperti tidak bermaya dan tegas.

Namun kehebatan beliau dalam tiga perlawanan sebelum ini mungkin tidak disedari oleh penyokong Kelantan dan terus menghukum beliau akibat melepaskan gol cuai semasa menentang Kedah tempohari.

Jika itu dijadikan ukuran kita sebenarnya bersikap tidak adil terhadap Syed Adney dan seboleh-bolehnya berilah peluang kepada beliau untuk memperbetulkan keadaan dan menunjukkan prestasi sebenar beliau dalam perlawanan akan datang.

Bagi yang menyaksikan perlawanan Kelantan bertemu Johor FC penjaga gawang veteran Kelantan Halim Napi ternyata tidak 'sesuai' untuk menjadi penjaga gol utama Kelantan kerana faktor usia serta kurang cergas akibat sudah lama tidak beraksi dipentas liga super setelah kali terakhir mewakili Kelantan pada final Piala Malaysia musim lepas.

Jika diikutkan Halim Napi ingin terus bersara tetapi apakan daya KAFA terpaksa menggunakan khidmat beliau bagi 'meredakan' kemarahan penyokong-penyokong Kelantan serta ingin menarik kembali penyokong-penyokong ke stadium,buktinya hampir 20000 penyokong setia Kelantan membanjiri stadium pada pertemuan Kelantan dengan Johor FC sabtu lepas.

Apapun diharapkan Syed Adney dapat memberikan persembahan yang lebih konsisten dan jangan mengulangi kesilapan beliau kerana sekali lagi beliau melakukan kesilapan bodoh tersebut kariernya bersama Kelantan mungkin terkubur awal.

Kepada semua penyokong-penyokong Kelantan berilah peluang kepada beliau untuk menebus 'dosa' beliau yang telah melepaskan tiga mata berharga kepada Kedah dan sokongkan peminat amat ditagih beliau bagi mengembalikan semangat yang telah hilang akibat di ejek penyokong-penyokong Kelantan.

*Tulisan ini adalah pandangan peribadi penulis.

2 ulasan:

gorgon berkata...

Selamat berjaya Syed Adney di stadium ipoh.. buktikan kehebatan anda

Tanpa Nama berkata...

demo keno tjk bahwa demo blh main lebih baik dari sblm ni...selamt bjaya