26 Jan 2010

Kelantan bernafsu besar

Kelantan akan berkunjung ke Stadium Perak Ipoh dalam perlawanan liga super menentang Perak malam ini.

Setelah membenam Johor FC di Kota Bharu sabtu lepas Kelantan dilihat bernafsu besar untuk membenam Perak dihadapan penyokong mereka.

Hajat tersebut akan tercapai jika barisan pemain-pemain Kelantan dapat mempamerkan aksi terbaik terutamanya Hairuddin Omar yang masih lagi tercari-cari gol sulung dalam saingan liga super ini.

Barisan pertahanan Kelantan perlu lebih berhati-hati kerana Perak mempunyai pemain-pemain muda yang berbahaya seperti Razali Kandasamy dan Nazri yang mempunyai larian pantas dan mampu membelah pintu gol Kelantan yang mungkin akan diisi oleh Syed Adney.

Barisan penyerang Kelantan juga perlu memecah benteng Perak yang diketuai oleh K.Nanthakumar yang terkenal dengan kekentalannya.

Apapun jika pemain-pemain dapat mempamerkan aksi terbaik tidak mustahil Kelantan mampu menewaskan Perak dengan jaringan yang besar.

Jurulatih Kelantan B.Sathianathan sekarang sudah pasti sedang berkira-kira untuk menurunkan barisan terbaik dan yang pasti kesebelasan pemain semasa menentang Johor FC tempohari perlu dikekalkan cuma perlu dibuat sedikit rombakan dengan memberi peluang kepada Akmal bermain sekurang-kurangnya sebagai 'supersub'.

Kehadiran penyokong-penyokong Kelantan ke Stadium Perak sememangnya ditagih oleh barisan pemain-pemain Kelantan bagi 'menyaingi' ribuan penyokong-penyokong Perak malam ini dan seterunya menaikkan semangat pemain-pemain Kelantan.

"Sesungguhnya penyokong Kelantan adalah penyokong terbaik di Malaysia,kemana sahaja pasukan bermain pasti akan ada penyokong Kelantan hatta ke Terengganu sekalipun"

Tiada ulasan: