31 Dis 2009

Keputusan perlawanan persahabatan keenam

Kelantan 1 
(Akmal Rizal mnt 59)  
Felda United 1 
(Kharulnisham mnt 50)

Penonton :10000 orang


Ulasan :
Persembahan yang masih kurang menyakinkan...
Kelantan turun untuk perlawanan persahabatan keenam dalam kempen pra liga super dengan turun menentang Felda United semalam.

Kelantan menurunkan hampir kesemua 'kesebelasan utama' pada separuh masa kedua dengan mengandingkan Akmal bersama Hairuddin omar.

Ternyata mereka berdua masih belum serasi untuk bermain bersama kerana kurangnya persefahaman diantara mereka berdua.

Hairuddin ternyata masih mencari-cari rentak permainan sebenar beliau yang ternyata tidak mendapat bantuan sepenuhnya dari rakan-rakan.

Perlawanan semalam menampakan bahawa Kelantan yang dibarisi oleh pemain-pemain berstatus bintang tidak boleh merasa selesa kerana persembahan yang ditunjukkan pemain-pemain ternyata dibawah tahap sebenar dan masih lagi tidak konsisten.

Kelemahan ketara adalah dibarisan hadapan yang gagal melakukan penyudah serta barisan tengah yang kurang berfungsi dengan baik walaupun diketuai oleh Badri Radzi.Beliau ternyata masih lagi tidak cergas sepenuhnya serta dilihat 'takut' untuk memegang bola.

Kelantan bernasib baik kerana mempunyai barisan pertahanan yang kental diketuai oleh Azizi dan dibantu oleh Rizal Fahmi dan rakan-rakan yang lain.

Aksi Shahrizan agak kurang konsisten mungkin kerana 'berehat panjang' dan beliau perlu memulihkan kembali prestasi kemuncak beliau ketika mengantikan Halim yang digantung perlawanan dalam liga super lepas.

Gol yang diperolehi oleh Felda United semalam adalah dari kesilapan beliau yang gagal menolak keluar bola sepakan lambung khairul yang tidak menyangka bola tersebut menghasilkan gol.

Kelantan memperolehi gol penyamaan menerusi jaringan Akmal Rizal pada minit ke-59.Gol berpunca dari hantaran Daudsu yang disambut Akmal dan tertampan pertahanan Felda gagal diselematkan penjaga gol Felda United. 


Kemasukan 'budak sekolah' iaitu Che Hisyamuddin ternyata merancakkan permainan Kelantan pada separuh masa kedua yang dilihat membosankan sebelum ini.

Beliau berjaya mengemudi jentera hadapan dan Kelantan dilihat 'bergerak' setelah kehadiran beliau dan berjaya memberikan tekanan kepada pertahanan Felda United namun penyudah yang lemah mengagalkan jaringan tambahan diperolehi.

Apa yang pasti barisan Kelantan perlu bekerja keras lagi jika mahu membawa pulang tiga piala ke Kelantan tahun depan.

Tiada ulasan: