24 Sep 2009

Pemilihan Sathianathan tepat

Tahniah kepada pengurusan Persatuan Bolasepak Kelantan (KAFA) kerana  telah membuat pilihan yang tepat memilih B.Sathianthan sebagai ketua jurulatih Kelantan yang baru bagi  mengantikan Peter Butler yang meletak jawatan 17 september lepas.


Ketua Jurulatih baru Kelantan B.Satianathan(Gambar ihsan Kosmo)

Kami sebagai penyokong bolasepak Kelantan sememangnya mahukan perubahan drastik dalam pasukan dari segi taktikal serta corak permainan yang lebih menarik kerana sejak akhir-akhir ini Kelantan dilihat tidak lagi konsisten setelah kehilangan tonggak utama seperti ketua pasukan Badri Radzi dan Ramizul yang mengalami kecederaan jangka panjang.

 Kita tidak mahu menangisi pemergian Peter Butler kerana mungkin ada hikmah disebalik pemergian beliau dan kita boleh mengetahui sejauh mana kejujuran beliau ketika melatih pasukan Kelantan.Biarkan beliau merajuk dan kita lihat sejauh mana beliau mampu membimbing pasukan yang menduduki tangga ketiga tercorot dalam liga nasional Myanmar itu.

Terima kasih juga kepada Peter Butler kerana telah membawa Kelantan sebagai naib juara piala FA,namanya akan terpahat sebagai jurulatih yang telah membawa Kelantan kearah kejayaan tersebut.

Namun kita harus ingat juga disebabkan beliau juga kita kempunan untuk mendakap piala FA kerana ketika Kelantan mendahului Selangor 1-0 sepatutnya beliau mengarahkan lebih ramai pemain turun untuk membantu bahagian pertahanan tetapi beliau mengarahkan permainan seperti biasa dan kesempatan tersebut digunakan oleh Amri Yahyah untuk menyamakan kedudukan serta membawa pulang piala keramat tersebut ke Selangor.

Kita lupakan episod malang tersebut dengan kehadiran Sathia sudah pasti kem Kelantan akan lebih ceria dan mahukan kelainan dan mengharapkan beliau mampu melakukan impak yang besar kepada pasukan Kelantan.

Tahniah kepada Sathia dan teruskan kecemerlangan walaupun jasa dan pergorbanan anda tidak dihargai oleh FAM.

Buktkan anda masih berbisa dan mampu membawa Kelantan ke final Piala Malaysia.

Tunggu Kami Selangor di stadium Bukit Jalil!!!impian untuk membalas dendam pasti terbalas....!!!!



Tiada ulasan: