13 Sep 2009

Man. City, Liverpool berpesta gol

LONDON - Manchester City terus mempamerkan kegarangan mereka apabila berjaya menewaskan Arsenal 4-2 pada aksi Liga Perdana England semalam.

Liverpool turut berpesta gol apabila membelasah Burnley 4-0 di Anfield manakala Chelsea terus mengekalkan rekod kemenangan bersih musim ini biarpun sekadar menang tipis 2-1 ke atas Stoke City.

Di Stadium City of Manchester, hajat Emmanuel Adebayor dan Kolo Toure untuk mengecewakan bekas pasukan mereka tercapai hasil tiga gol dalam tempoh 10 minit yang diperoleh City dalam tempoh 16 minit terakhir.

City mendahului pada minit ke-20 selepas penjaga gol Arsenal, Manuel Almunia tertolak bola ke gawang sendiri sebelum Robin van Persie berjaya menyamakan kedudukan buat Arsenal pada minit ke-62.

Namun, City terus mengganas menerusi tiga gol, masing-masing menerusi jaringan Craig Bellamy pada minit ke-74, Adeba- yor (80) dan Shaun Wright-Phillips (84).

Tomas Rosicky menjaringkan gol kedua Arsenal pada minit ke-88 tetapi ia sudah terlewat untuk menyekat kemenangan bergaya City.

Di Anfield, hatrik menerusi Yossi Benayoun(gambar) pada minit ke-27, 61 dan 82 serta satu jaringan Dirk Kuyt (41) mengesahkan kemena- ngan Liverpool.

Di Stadium Britannia, Chelsea ketinggalan menerusi jaringan Abdoulaye Faye pada minit ke-32 sebelum Didier Drogba dan Florent Malouda menyelamatkan maruah The Blues dengan gol pada penghujung babak pertama dan babak kedua. -kosmo

Tiada ulasan: