13 Jul 2009

Skuad Rajagobal tunjuk taring


INDRA PUTRA (kanan) diasak keras pemain Zimbabwe, Fidelis Mangezie pada aksi persahabatan di Stadium KLFA, Cheras semalam.


KHABAR gembira dijelmakan pasukan bola sepak kebangsaan.

Skuad kendalian K. Rajagobal itu mencatat kemena- ngan bergaya 4-0 ke atas Zimbabwe pada perlawanan persahabatan di Stadium KLFA, Cheras malam tadi.

Turun dalam misi membentuk pasukan terbaik menjelang aksi persahabatan menentang juara Liga Bola Sepak England, Manchester United hujung minggu ini, pasukan negara tampil pada kelas tersendiri.

Malah, kemenangan itu juga dianggap sesuatu yang positif berdasarkan perbezaan ranking antara pasukan negara dengan Zimbabwe.

Ketika ini, Zimbawe menduduki ranking ke-116 dunia, kedudukan yang jauh lebih baik berbanding Malaysia yang sekadar berada di tangga ke-157.

Selain itu, permainan agresif yang dipamerkan pemain negara turut menceriakan hampir 3,000 peminat bola sepak tempatan yang hadir memberi sokongan.

Pada aksi semalam, Safiq Rahim terlebih dahulu membuka jaringan apabila mudah menyempurnakan sepakan penalti pada minit ke-45.

Mereka memperoleh sepakan tersebut selepas Nor- shahrul Idlan Talaha dijatuhkan pemain Zimbabwe, Asani Nhongo dalam kawasan kotak penalti.

Babak kedua bersambung, giliran Indra Putra Mahayuddin meletakkan namanya selaku penjaring.

Indra yang menjadi nadi kepada kebangkitan pasu- kan Kelantan musim ini mudah menanduk masuk bola hantaran silang S. Kunalan pada minit ke-49.

Pada minit ke-85, derita pasukan pelawat bertambah apabila pemain gantian, Farderin Kadir menjadikan kedudukan 3-0.

Farderin bijak melepaskan rembatan leret dari sebe- lah kanan untuk menewaskan penjaga gol Zimbabwe, Godfrey Mangove.

Kerakusan skuad negara diteruskan apabila Nor- shahrul meledakkan gol peribadi keduanya untuk Malaysia melengkapkan kemenangan 4-0 pada minit ke-88 perlawanan itu.

Tiada ulasan: