22 Jul 2009

KELANTAN DINODA DALAM HUJAN, TEMPAT KE-3 TINGGAL KENANGAN.... SELANGOR JUARA LIGA SUPER '09


SELAYANG 21 Julai 2009 - Jurulatih Selangor, K. Devan dijulang oleh pemain-pemain Selangor selepas tamat perlawanan menentang PDRM yang menentukan juara liga milik Selangordi Stadium MPS, Selayang malam tadi


Itulah yang mampu diluahkan untuk menggambarkan kekecewaan warga Kelantan umumnya dan seluruh penyokong 'The Reds Warriors' khususnya apabila Kelantan tewas kepada Kedah dalam perlawanan penuh dengan ketegangan dan kontroversi yang disaksikan oleh hampir 25,000 penyokong setia Kelantan serta K.Rajagopal (Jurulatih Malaysia) yang turun ke Kota Bharu semata-mata ingin menyaksikan pertemuan yang boleh dianggap perlawanan penentuan tempat ke-3 Liga Super '09.

Pada minit ke-2, Ailim Fahmi penyerang muda bagi pasukan Kelantan menggamatkan seketika Stadium Sultan Muhammad IV dengan membuat percubaan yang menarik ke arah pintu gol Kedah tetapi nasib tidak menyebelahinya apabila sepakan tersebut dinafikan oleh tiang gol pasukan Kedah. Kelantan terus menggandakan asakan tetapi dapat diselamatkan oleh pertahan pasukan Kedah.

Indraputra yang turun selaku ketua pasukan mendapat kad kuning kerana mengkasari pihak lawan. Selepas pada itu, rentak permainan menjadi milik kedah dan gerakkan pasukan Kelantan serba tak menjadi. Ketiadaan Mohd. Badhri Radzi (Piya) amat dirasai oleh pasukan Kelantan kerana mengalami kecederaan ketika pertemuan dengan Pulau Pinang yang lepas.

Pada separuh masa yang ke-2 hujan mula turun dan jaringan tunggal sumbangan Wan Zaim Wan Azizan yang memanfaat peluang pada minit ke-49 merubah kedudukan dengan tuan rumah ketinggalan 0-1 kepada pasukan pelawat.

Kelantan membuat beberapa pertukaran pemain dengan mengeluarkan Ailim Fahmi, Safwan dan rizal Fahmi dengan memasukkan 'Supersub' mereka iaitu Khalid Jamlus serta Hishamudin dan Zamri Mohd Nor yang sekian lama disisih akibat kecederaan yang dialami merubah rentak permainan pasukan Kelantan dengan gerakkan yang pantas dan menarik serta beberapa serangan dan percubaan ke arah pintu gol pasukan Kedah untuk mencari gol penyamaan tetapi nasib tidak menyebelahi pasukan Kelantan kerana dapat digagalkan oleh penjaga gol pasukan Kedah Helmi.

Perlawanan terpaksa dihentikan seketika kerana insiden pergaduhan pemain. Mujurlah pengadil berjaya mengawal keadaan walaupun segelintir penyokong yang tidak berpuashati mula membaling objek ke arah padang. Pemain Kelantan, Ahmad Azlan Zainal dilayani kad merah setelah mengasari pemain Kedah berjersi nombor 9, Mohd Azrul Ahmad pada minit ke-69. Pada minit-minit terakhir perlawanan usaha Kedah untuk menambah jaringan gagal apabila percubaan Khyrill Muhaimeen dapat diselamatkan oleh penjaga gol Kelantan Mohd. Shahrizan walaupun beliau hanya berhadapan dengan Shahrizan.

Kedudukan 0-1 tidak berubah sehinggan tamat perlawanan dan sekaligus memberikan kemenangan kepada pasukan Kedah untuk meletakkan mereka tangga yang ke-3 kedudukan Liga Super '09 walaupun masih berbaki satu perlawanan.



KEPUTUSAN PENUH :
KELANTAN 0-1 KEDAH

Wan Zaim mnt-49

Tiada ulasan: