27 Mei 2009

Api perjuangan Kelantan terus menyala

Kesungguhan pemain kelantan untuk
memburu kemenangan akhirnya termakbul.


KUALA LUMPUR - Kelantan akhirnya menamatkan kemarau lima perlawanan tanpa kemenangan apabila menundukkan KL PLUS 1-0 dalam saingan bola sepak Liga Super di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam tadi.

Gol tunggal Zairul Fitree Ishak pada babak pertama cukup untuk menggembirakan kira-kira 300 penyokong skuad Wira Merah itu, yang amat mengharapkan kemenangan selepas dilanda pelbagai masalah akibat hukuman yang dikenakan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

Bagaimanapun, aksi kedua-dua pasukan pada 10 minit pertama berlangsung hambar dengan bola banyak berlegar di tengah padang dan sesekali menyaksikan cubaan liar dari rangkaian serangan masing-masing.

Sehingga di minit ke-20 apabila penyerang Kelantan, Che Hishamuddin Hassan yang saling bertukar hantaran dengan Indra Putra Mahayuddin melakukan rembatan dalam petak penalti, namun penjaga gol KL PLUS, Razi Effandi Suhit berjaya menepis bola keluar.

Kelantan memperolehi gol pertama pada minit ke-34 apabila pertahanan kiri, Zairul melakukan sepakan voli dari luar kotak penalti selepas pertahanan KL PLUS cuba mengeluarkan bola sepakan percuma Mohd. Zamri Ramli.

Tiada ulasan: