23 Apr 2009

MAKLUMAT UNTUK PENYOKONG

PERTANDINGAN AKHIR PIALA F.A. 2009 di STADIUM BUKIT JALIL

LALUAN BAS/KERETA KE STADIUM : Penyokong kelantan - Lebuhraya KESAS-keluar susur awan kecil-tuju ke games village-ambil jalan merah cegar-terus ker tempat letak kereta F ( dekat stadium hoki) 

TETAMU DI RAJA KELANTAN : Yang Mulia Tengku Temenggong

KARNIVAL TM : TM akan mengadakan satu karnival do perkarangan stadium bermula awal pagi sehingga wisel permainan ditiup. Sila datang awal dan menikmati karnival bersama TM ini.

PINTU MASUK PENYOKONG KELANTAN : Pintu Kuning dan Merah. Jika awal, boleh masuk duduk di bahagian astaka dengan tiket yang ada ( RM15). 

PINTU DI BUKA : JAM 4.30 Petang. Sila masuk awal untuk mengelakkan kesesakan. Pintu masuk akan dikawal ketat oleh Rela dan Polis. Frisking badan ( pemeriksaan barang larangan )akan dia adakan oleh Polis. Penyokong wanita akan di frisk oleh Polis wanita. 

LARANGAN DAN KESALAHAN

1. Botol air

2. Banner bercorak komersil ( iklan syarikat atau barang jualan ).

3. Mercun ; AKTA LETUPAN 1967. Larangan membawa/memiliki/membakar mercun. Kesalahan jenayah sivil dan tangkapan yang tidak boleh dijamin sehingga di bawa ke mahkamah. Hukuman Maksimum 7 tahun penjara, RM10,000 atau kedua dua.

4. Berkelakuan tidak sopan : Undang undang kesalahan kecil. Tangkap tanpa waran dan denda Maksimum RM300

TIKET STADIUM :

Sudah mula dijual oleh kedua pasukan di pusat pusat jualan. Tempoh jualan ialah sehingga hari Jumaat jam 6 petang atau sehingga kehabisan tiket. 

Di bukit Jalil, tiket di jual pada hari Sabtu jam 10 pagi di kaunter tiket KUNING

WARNA JERSEY : Kelantan Merah / Selangor Kuning

Lain lain info akan di muatkan dari masa ke semasa.

PEMAIN DAN PEGAWAI : Akan tiba di Kuala Lumpur hari Khamis pagi. Penerbangan AirAsia. Pasukan akan menginap di Kuala Lumpur International Hotel. Kesemua pamain yang berdaftar seramai 27 orang dan 8 pegawai akan berada di Kuala Lumpur.

LATIHAN DAN PERSIAPAN : Sessi latihan ringan akan di adakan di Padang Kelab AMAN jalan Ampang pada hari Khamis jam 5 petang. Latihan padang di Stadium ialah pada jam 8.45 malam hari Jumaat. 

Sumber:official Site KAFA

Tiada ulasan: