29 Mac 2009

Kelantan perlu waspada

Peter Butler-Inspirasi The Red Warriors

Di sebalik keyakinan membuak serta rekod bersih di gelanggang sendiri Kelantan tidak seharusnya terlalu optimis dapat menundukan negeri sembilan menjelang pertembungan dalam liga super selasa ini.Pastinya jurulatih negeri sembilan wan jamak wan hassan memiliki ramuan ampuh untuk memastikan rekod tanpa kalah kelantan di gelanggang sendiri lebur.

Ini berdasarkan keyakinan dan telahan beliau yang yakin anak buahnya mampu menumbangkan the red warriors walaupun mengetahui hakikat sebenar bahawa kelantan mempunyai banyak kelebihan berbanding pasukanya.

Tugas berat menanti Jurulatih Kelantan bagi memastikan setiap percaturan dan taktikal dari negeri sembilan dapat dibaca serta diterjemahkan kepada pemain bagi memastikan kemenangan dalam gengaman,hanya kemenangan yang di tagih kerana ruang untuk menghuni kedudukan teratas liga super terbentang luas kerana selangor menghadapi tugas berat berkunjung ke Terengganu.

Nama-nama seperti Zaquan adha,Rezal Zambry yahya,Idris karim dan aidil zafuan perlu diberi perhatian seandainya kelantan tidak mahu berputih mata.Wan jamak sudah pasti akan menggunakan taktik bertahan dan melakukan counter attack kerana beliau sedar itulah kelemahan kelantan dan eksperimen tersebut telah dilakukan oleh selangor di shah alam tempoh hari.

Walaupun barisan pertahanan kelantan di lihat lemah tetapi dengan kehadiran semula bek kental iaitu farisham serta peningkatan prestasi sarudy daud serta kehadiran semula Khairan dalam skuad kelantan amat dinantikan.Di bahagian depan kelantan sememangnya tidak perlu diragui kerana telah dibuktikan dengan menghasilkan  25 gol dan tidak bergantung kepada seorang pemain sahaja.

Wan Jamak mungkin pening kepala kerana Peter Butler berjaya menggunakan pemain-pemain yang ada serta berani melakukan perubahan-perubahan taktikal dan ini adalah salah satu faktor kejayaan kelantan musim ini.

Jika Wan jamak mempunyai senjata rahsia sudah pasti jurulatih kelahiran West Ham United,Peter Butler mepunyai ramuan untuk menghalang negeri sembilan dari memperolehi kemenangan.

Sama-sama kita lihat taktikal siapa yang berjaya...


Tiada ulasan: