25 Feb 2009

Piala FA : Kelantan benam PDRM

Kelantan berjaya membenam pasukan paling bermasalah dalam liga super iaitu PDRM 3-1 di Stadium Selayang semalam.Dengan kemenangan ini Kelantan berjaya menjadi satu-satunya pasukan yang menang besar pada pusingan kedua ini dengan agregat besar 8-2 setelah menundukkan PDRM 5-1 di Kota Bharu.Percaturan Peter Butler nampaknya menjadi dengan menurunkan 'skuad kedua'dan merehatkan khalid jamlus,indra dan Daudsu.

Gol-gol Kelantan dijaringkan oleh Rizal Fahmi melalui satu sepakan percuma yang hanya mampu di saksikan oleh pehjaga gol PDRM,Gol kedua Kelantan dijaringkan oleh 'supersub kelantan' Ramizul dan gol ketiga kelantan dijaringkan oleh Norfarhan dengan tandukan terbang menerjah gawang PDRm.

Aksi perlawanan semalam agak panas apabila Badri ditolak oleh pemain PDRM dan orang 'gedebe' kelantan Halim Napi meluru ketengah padang,nasib baik Halim masih mampu mengawal emosinya dengan hanya menolak pemain-pemain PDRM.

Kelantan kini layak kesuku akhir dan akan bertemu UPB Myteam iaitu pasukan yang pernah ditewaskan 4-2 di kota baru di awal musim.

Tiada ulasan: