11 Jul 2012

Adilkah FAM?

Saya terkejut dan merasa amat dukacita apabila diberitahu PIALA LIGA SUPER hanya akan disampaikan pada hari jumaat 20 julai jam 3 ptg di WISMA FAM...bukan saja tarikh itu SANGAT TIDAK SESUAI MEMANDANGKAN TRW TERLIBAT DLM PERLAWANAN DGN QPR PADA HARI YG SAMA..IA JUGA HARI TERAKHIR MENJELANG PUASA YG MENGHADKAN SEBARANG ACARA SAMBUTAN..JOHAN DAN NAIB JOHAN SUDAH DI KETAHUI SEAWAL 7HB JULAI JADI MENGAPA HARUS MENUNGGU DUA MINGGU??PENYAMPAIAN PIALA PATUT DIBUAT DI PERLAWANAN TERAKHIR LIGA SUPER DI KOTA BHARU DAN SPORE..hadiah lain bolehlah dikemudiankan..SAYA TAK DAPAT MEMAHAMI KENAPA INI DILAKUKAN?..APAKAH KERANA KELANTAN YG MEMENANGINYA??WALLAHUAKLAM!!YES...WHY ALWAYS US??
Apa moralnya FAM bertindak 'mencantas' Kelantan sekali lagi walaupun sudah mengetahui bahawa Kelantan telah bergelar juara Liga Super lebih awal.Kegembiraan penyokong-penyokong The Red Warriors direntap begitu sahaja oleh FAM apabila tidak membenarkan Piala Liga dibawa pulang dan diraikan selepas perlawanan menentang Sarawak sabtu ini.
Pihak Astro Arena juga bersemangat untuk menyiarkan detik bersejarah Kelantan menjulang Piala Liga diaksi penutup liga nanti tetapi FAM nampaknya tiada semangat untuk memeriahkan bola sepak Malaysia tetapi bersikap seperti budak-budak hingusan ekoran perbalahan dengan Presiden KAFA,Tan Sri Annuar Musa.Apakah rasionalnya FAM bertindak demikian,adakah kerana Kelantan yang bergelar Juara,bukannya Selangor yang telah diberikan slot untuk ke Piala AFC tahun hadapan,adakah FAM tidak bangga bahawa Kelantan berjaya menghalang Piala Liga dari dibawa merentasi seberang tambak Johor.
Kecewanya kami sebagai penyokong-penyokong TRW dan Malaysia amnya dengan tindakan ini.Diharapkan pihak KAFA dapat melancarkan 'pelan kedua' agar suasana meriah dapat dirasai pada perlawanan menentang Sarawak nanti.
Andai tiada Piala Liga...Ciptalah 'Replika' Piala pun tak mengapa asalkan malam tersebut dapat diraikan dengan meriah dan tunjukkan betapa bodoh dan ruginya mereka-mereka yang bertindak bagai budak sekolah tadika.
 

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju sambutan dijalankan juga walau hanya dengan replika, tunjukkan kepada dunia macam mana pengurusan bolasepak malaysia.

Tepi Sungai Batu berkata...

Jangan patah semangat.........
koho ore tekan, semangat kito koho kuat!
Kito Bako ore berani.

gomo kelate gomo... berkata...

biasolah...sebab Kelate yang meney...

gomo Kelate gomo... :D

mat savvy berkata...

FAM dengan alasan mereka sendiri, kita dengan alasan kita sendiri,
memang dah tak ngam FAM vs TRW ( kelantan) . guna strategi "Sun Tzu" ...banyakkan membaca..

Tanpa Nama berkata...

Sokmo kawe trgelak lau dgr prkataan 'FAM' gk..haha..lebih2 lg kalu tngk muko presiden FAM tu, haha..hudoh lr, tobak eh..prangai pom mcam budok bengong jh..koya sibuk..sibuk nate apow gk..sibuk nk 'bucit' perut jh..xlayak lgsg lr digelar 'Presiden'..hrp2 dio MATI CEPAT, AMIN....(AMIN BLAKOW LAU STUJU GAK)

Tanpa Nama berkata...

Sedio tahu, Ore nyanyuk memang macam tu.
perangai macam budok-budok..bollok!!
Set kito jange duk layan sangat.. Hantar officeboy cukup jd wakil gi ambik pialo tu..baru padey ngan muko.

Ahmed Albab berkata...

FAM = Foolish Association Malaysia

mat siam berkata...

PUAK2 FAM NI MEME CELAKA DENGKI KO KLATE TAK HABIS2 ..HARAP KAFA BUAT SESUATU NK AJAR SET2 GILO DLM FAM NI KITO SAMBUT BESAR2RAN D KB BILA LWN SRAWK ,,,KITO KO DUNIA BAHAWA FAM GILO B*B* DOK TERUTAMA JUDIN AND JIDIN....CEPAT2 LA M**P*S....

Tanpa Nama berkata...

Saya betul2 sokong kalau kelate hantar ofis boy pi ambik piala tu. Minta presiden kafa seriously consider cadangan ni. FAM ingat dia buleh perbodoi red warrior ikut sedap kepala hotak dia orang ke. Tolong....pleaseeeee...hantar ofis boy jah.

Tanpa Nama berkata...

Xpyh office boy lh..office boy nie nmpak hebat jgk sebab ada prkataan 'office'..kitow hantar wok yoh, samad, said lr g ambik..kow guanow

Tanpa Nama berkata...

Tukang sapu pom bleh jgk..

Tanpa Nama berkata...

FAM = Fuck Azzudin More