13 Jul 2009

Kelantan, Thailand bakal bersaing esok

KOTA BHARU - Pahlawan merah yang berada di tangga keempat Liga Super, bakal bersaing melalui perlawanan persahabatan dengan pasukan divisen dua daripada Thailand bakal diadakan pada 14 Julai ini, di Stadium Sultan Muhammad ke-1V.

Rombongan pasukan Thailand akan diketuai oleh Gabenor Yala. Selain membawa pemain pasukan kebangsaan, pasukan ini turut membawa pasukan pemain veteran Thailand yang turut beraksi pada perlawanan pembuka.

Selain itu, pertunjukan kebudayaan Thai turut diadakan pada hari perlawanan tersebut.

Dua pasukan negeri ini akan bersaing di perlawanan persahabatan iaitu skuad veteran dan juga pemain Liga Super 2009.

Pengurus Pasukan Kelantan, Azman Ibrahim berkata, tujuan mengadakan perlawanan persahabatan dengan pasukan luar negara ini akan dijadikan sebagai ukuran buat pasukannya.

“Selain dapat meningkatkan prestasi pemain, kami juga nak mencuba kebolehan pemain sementara menunggu perlawanan dengan Kedah. Jurulatih pasukan ini akan memilih mana-mana pemain yang sesuai untuk perlawanan akan datang.

“Latihan dan persediaan kini giat dilakukan pasukan ini. Dalam masa sepuluh hari, kami akan melakukan pertukaran taktikal untuk menilai kemampuan dan siapa yang bakal menggantikan posisi ketua pasukan untuk sementara waktu,” katanya.

Pasukan Kelantan yang kini ketinggalan satu mata jaringan, inginkan kemenangan pada dua perlawanan terakhir Liga Super untuk memastikan pasukan Cik Siti Wan Kembang berada di tangga ketiga liga. -Ihsan Sinar

Tiada ulasan: