17 Jun 2009

Kelantan Kembali Bangkit-Benam UPB MyTeam

Keputusan Jawatankuasa Tatatertib Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) menarik semula larangan bermain di SSMIV nyata memberikan rahmat kepada skuad red warriors bilamana membelasah UPB MyTeam dengan jaringan 3-0.

Kelantan memulakan aksi garang seawal minit pertama apabila pemain muda berbakat Kelantan Alim Fahmi melakukan rembatan tetapi tersasar sedikit dari pintu gol.Kelantan terus memburu gol tetapi tidak berjaya menembusi benteng pertahanan UPB MyTeam.

Gol semangat Kelantan akhirnya menjelma pada minit ke-13 apabila Indra putra bijak menyambut hantaran Alim Fahmi dan melepaskan tendangan kencang ke pintu gol UPB MyTeam.UPB Myteam tidak mudah menyerah kalah apabila melakukan asakan bertali arus ke pintu gol Kelantan.

Pujian seharusnya diberikan kepada pertahanan Kelantan yang berjaya mengunci setiap pergerakan pemain UPB Myteam.Pujian juga harus di berikan kepada Azlan kerana mempamerkan peningkatan permainan walaupun banyak juga kesilapan yang dilakukanya.

Kelantan agak tertekan dengan serangan bertali arus dari pemain-pemain UPB MyTeam selepas gol pertama.Banyak peluang-peluang gol di lepaskan oleh pemain kelantan terutamanya Norfarhan.


Perlawanan separuh masa pertama seolah-olah akan berkesudahan 1-0 tetapi Kelantan berjaya memperoleh jaringan ke-2 pada minit ke-42 melalui pemain sensasi Kelantan Indra Putra yang menanduk masuk sepakan sudut yang di ambil oleh Badri Radzi.

Bersambung separuh masa kedua UPB MyTeam mengandakan asakan dan pemain pertahanan Kelantan terpaksa berkerja keras menahan asakan bertali arus serta permainan pantas yang di tunjukkan oleh pemain-pemain UPB MyTeam.

Akhirnya gol ketiga Kelantan menjelma juga pada minit ke-60,ianya berpunca dari sepakan percuma yang diambil oleh Badri yang tertampan pemain UPB MyTeam dan terus menerjah ke gawang.

Kelantan kembali garang selepas memperolehi gol ke-3 dengan peluang keeamasan terhidang apabila gerakan cantik antara badri dan Nofarhan berjaya mengelirukan pertahanan UPB MyTeam tetapi sepakan Norfarhan berjaya di tepis penjaga gol.


Kelantan melakukan pertukaran dengan mengeluarkan Nafuzi Zain,Indra serta Norfarhan dengan memasukkan Khairan,Nizab Ayub serta Khalid Jamlus tetapi gagal menembusi benteng pertahanan UPB MyTeam.

Kelantan malakar kemenangan bergaya 3-0 sebagai titik semangat kebangkitan bagi meneruskan misi bagi menghadapi KM Naza di Stadium DArulaman.

Tahniah Red Warriors kerana memberi kemenangan kepada hampir 18000 peminat setia di Kota Bharu.


Tiada ulasan: