31 Mei 2009

Kelantan kembali beraksi di Stadium Keramat

Bakal Gegarkan Pasukan lawan….

Stadium Keramat Kelantan-Stadium Sultan Muhammad Ke IV

Berita yang paling mengembirakan semua penyokong Kelantan akhirnya di terima 28 mei lepas apabila jawatankuasa tatatertib FAM yang bermesyuarat memutuskan rayuan KAFA diterima untuk kembali bermain di stadium keramat iaitu Stadium Sultan Muhammad Ke IV.

Bukan mudah untuk Kelantan ‘memujuk’ FAM yang berkeras dengan keputusan tidak membenarkan sebarang perlawanan diadakan di Stadium Sultan Muhammad ke IV membabitkan KAFA.KAFA yang di naungi oleh Tan Sri Annuar Musa sebagai presiden terpaksa memikirkan pelbagai cara bagi menyakinkan FAM antaranya menyatakan kesediaan untuk menarik diri dari liga super serta terpaksa membuat rayuan kali kedua kepada FAM.

Dengan keputusan tersebut Kelantan memperoleh kemenangan moral kedua setelah menamatkan badi kekalahan lima kali berturut-turut dalam liga super mengatasi KL Plus di Stadium Bukit Jalil tempohari.

Apa yang pasti keputusan FAM tersebut juga adalah penanda aras kebangkitan semula Kelantan seperti permulaan musim dan tiada lagi alasan untuk pemain-pemain untuk tidak beraksi dengan bersungguh-sunguh.

Kelantan juga dijangka akan menjadi pesaing sengit liga super walaupun agak mustahil untuk mengejar pendahulu liga iaitu Perlis dengan perbezaan 12 mata.Jika pemain bermain dengan bersungguh-sunguh tempat ketiga liga memadai buat Kelantan tahun ini.

Pengurusan serta jurulatih Kelantan sekarang perlu merangka strategi bagi memastikan The Red Warriors mempunyai barisan pemain yang betul-betul cergas serta memiliki persefahaman antara satu sama lain dan mampu memperoleh kemenangan dalam baki liga super.

Apa yang merungsingkan sekarang adalah kemerosotan ketara permainan kapten pasukan iaitu Badri Radzi.Jika dilihat permainan Badri merosot sebelum Kelantan di gantung dari bermain di Stadium Sultan Muhammad Ke IV lagi.

Pihak pengurusan perlu mencari punaca mengapa Badri mengalami kemerosotan ketara,adakah tidak berpuashati dengan bayaran gaji yang di terima berbanding pemain-pemain yang di’import’ atau masalah lain seperti tidak cergas serta cedera.

Pemain yang sudah pasti perlu direhatkan adalah Azlan yang ternyata menjadi punca kekalahan Kelantan serta menjatuhkan moral pemain-pemain lain dengan melakukan kesilapan-kesilapan bodoh yang tidak boleh di terima oleh penyokong-penyokong Kelantan.

Harapan mengunung dari peminat setia Red Warriors perlu ditunaikan dan tamatkan episod derita Kelantan dengan melakarkan kemenangan dalam perlawanan seterusnya.Ayuh Red Warriors bingkas dari mimpi dan kita rebahkan satu persatu lawan kita.

Kami mewakili kelab penyokong dan peminat bolasepak Kelantan mengucapkan terima kasih kepada pihak pengurusan KAFA terutamanya presiden KAFA Tan Sri Annuar Musa kerana telah berusaha bersungguh-sungguh untuk mendapatkan kembali hak Kelantan untuk bermain di Stadium Sultan Muhammad Ke IV.Semoga bolasepak Kelantan kembali bersinar....

Tiada ulasan: