8 Mac 2009

Kelantan Mara Ke Separuh Akhir

BADRI (kiri) meraikan jaringannya pada pertemuan
menentang UPB-MyTeam di Stadium Muhammad ke-IV malam tadi.

-------------------------------------------------------------------------------
Seperti yang diduga, skuad Kelantan berjaya melangkah ke separuh akhir dengan langkah bergaya apabila berjaya menundukkan UPB Myteam 3-1 dan menjadikan kemenangan agregat 4-2.

Namun, pada awal permainan, Kelantan ketinggalan 1 gol pada minit ke-9 apabila penyerang UPM-My Team, Norsharul Idlan Talaaha berjaya membolosi gawang Kelantan. Tersentak dengan keputusan ini, Kelantan melancarkan serangan dan pada minit ke 26, pemain sayap, Zamri Ramli meledak gol penyamaan. Walaupun kedua-dua pasukan saling berbalas serangan, namun tiada lagi sebarang gol dihasilkan dan menyebabkan keputusan terikat 1-1 pada separuh masa pertama.

Separuh masa kedua menyaksikan Kelantan menggandakan serangan dan pada minit ke-53, tandukan Nor Farhan Mohamad berjaya menewaskan penjaga gol lawan, Syed Adney Syed Hussin. 5 minit kemudian, penyokong Kelantan berpesta lagi bila sepakan percuma Badri melangkaui penjaga gol menjadikan keputusan penuh perlawanan, 3-1. Menanti Kelantan pada perlawanan separuh akhir ialah Negeri Sembilan yang menang dengan T Team dengan agregat 1-0.

Rujukan : Kosmo

Tiada ulasan: